۱۳۹۴ تیر ۵, جمعه

سرعت پیشروی رابطه

عمومابا پسرهای غیرایرانی، گرمای رابطه دیر شکل می گیرد. پرسش های زیادی مطرح می شود. از زمینه ها ی حرفه ای و اهداف اینده تا علایق شخصی و اطلاعات فردی. تماس های بسیار ساده حتی بین دو دست، بااحتیاط رخ می دهد. شاید تا مدتهای مدیدی از رابطه، از عبارت«عاشقتم» استفاده نشود. به عبارت کلی، سرعت پیشروی رابطه درغرب کند است.

اینها رو من بیشتر دراروپا از زاویه ی اجتماعی می بینم تا الزاما یه عمل فرهنگی یا فردی. روابطی که در سنین مناسب برای ازدواج رخ می دهد؛ همواره با ریسک های اجتماعی همراه است. 

همسر، تنها یک همراه برای لحظات تنهایی وخلوت نیست، بلکه شریک اقساط وامهای منزل، خودرو و امثالهم است. نقشی 50/50 در تربیت فرزندان و انجام امورخانواده دارد.تمام این موارد باعث می شود که تصور کرد گفتن عبارت «عاشقتم» می تواند به بهای گرانی برای گوینده ی آن ختم شود.

حرارت نابجا و زودهنگام در ملاقات، باعث می شود تا زمام عقل به دست احساسات سپرده شود و تصمیمی عقلانی به واکنشی احساسی بدل شود و خسارت های جبران ناپذیری ایجاد کند.

دراین میان و پس از دوستی با چند مرد غیرایرانی، به ناگهان ملاقات یک مرد ایرانی به نظر خیلی جذاب است. سرشار از احساس و لبریز کردن دختراز چیزهایی که دوست دارد از یک مرد بشنود اما نمی دانم چه قدر حتی گوینده ی کلام به جدیت حرفهای خود ایمان دارد.

نه قضاوتی دراین مورد درکاراست و نه ترجیحی. صرفا توصیف یک ویژگی که می تواند دلایل ریشه ای تری از عادت فرهنگی وعرفی داشته باشد.









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر