۱۳۹۴ تیر ۴, پنجشنبه

شگردهای ناگزیر برای حفظ رابطه

یکی از پرسش های اساسی در هر رابطه ایی این است که چگونه میتوان جذابیت جادویی که در آغاز رابطه ایجاد می شود حفظ کرد؟ شاید مواردی که بر می شمرم در تضاد با آموزه های اخلاقی و سنتی که می شناسیم باشند ولی به زعم من، در این دوره و زمانه که تنوع، سلیقه ها و انتخاب ها در دسترس تر است می توان از گزینه های ظاهرا غیراخلاقی به نفع اخلاق و یک رابطه دوست داشتنی بهره جوییم. باغبان باغچه عشق گاهی لازم است برای سلامت عمومی باغچه به چیدن با بریدن یا به سایه کشاندن بخشی از گل ها گردن نهد.

به اندازه خوب بودن: از همان ابتدای رابطه هر چه به واقعیت خودمان نزدیکتر باشیم؛ علیرغم آنچه که تصور می رود، مخاطب جذابتری خواهیم بود. ارائه ی واکنشهای منطبق برطبیعت ذاتی مان، علاوه بر ایجاد حس اعتماد در فرد مقابل و نیز افزایش ضریب قابل پیش بینی بودن در طول رابطه، به دلیل واقعی بودن رفتار و عکس العملها ، نوعی از اعتماد به نفس دلپذیر به مخاطب القا می شود. این خصیصه ابدا محدود به زنان نیست و مردان بسیاری که در برابر زنان موفق یا جذاب جنسی قرار می گیرند به دلیل تمایل به جذب دختر، گاها واکنشهای ذاتی از خود بروز نمی دهند.
عدم دسترسی موقتی: همیشه و به هنگام نیاز دوست دختر یا پسرمان در خدمت رسانی حاضر بودن، رفتاری کاملا انسانی و شایسته است ، اما این مفهوم، با همیشه در دسترس بودن تفاوت آشکاری دارد. گاه به گاه برای دوستتان نباشید! زمانهایی را تنها، با خانواده یا دوستان اجتماعی یا حرفه ایتان بگذرانید. این رفتار باید کاملا حساب شده و غیر آزاری باشد وگرنه می تواند نتایج معکوس داشته باشد. مخاطب ما باید به این فهم برسد که ما شخصیت مستقل اجتماعی، حرفه ای و.. داریم یعنی دارای کاراکتر هستیم و این به خصوص نگاه جذابی به زنان از سوی مردان می دهد.
مدیریت وضعیت ظاهر: نه همیشه مانند ستاره های هالیوود ونه همیشه خیلی بی حال و بی هوا باشیم. به تجربه دریافته ام که هرچه وضعیت عمومی سلامت ( تغذیه خوب، ورزش و سلامت اندام) مناسب باشد رابطه عطش بیشتری دارد. برخلاف آنچه که عموما و به ویژه بانوان می پندارند که ظاهر جنسی جذاب حرف اصلی را می زند باید گفت برای آغاز رابطه شاید درست باشد اما برای ادامه رابطه، اینطورنیست.
زندگی کانالیزه و هدفدار: ما افراد جامعه هستیم بسیار پیش از آنکه زوجی برای مرد یا زن رابطه ی عشقی مان باشیم. داشتن مسیری روشن در زندگی باعث تامین حس امنیت فکری شریک می شود. همراهی فردی که عضوی مستقل و مشخص از جامعه است نه سربار،  برای سلامت یک رابطه اساسی است.
علام نارضایتی های جنسی: چنانچه از بخشی از رابطه جنسی لذت نمی برید یا خواسته های دیگری دارید، بهترین راه بیان آن با آرامش بدون غرولند، کنایه و مقایسه است. بیان ساده و صریح خواسته ها، به اصلاح و بهبود کیفیت رابطه  می انجامد و از تلنبار شدن ناگواریها می کاهد.
عدم مقایسه: شاید اگر بخواهم یک سم مهلک برای نابودی رابطه برشمرم، بی گمان مقایسه شریک عشقی مان با افراد دیگر و یا بدترازآن با عشقهای گذشته است. البته اگر بدنبال جدایی هستید مقایسه کردن یکی از گزینه های سریع الجواب روی میز است.
برانگیختن هوشمندانه ی حس حسادت: آخرین گزینه وشاید مهمترین وزیرکانه ترین آنها، برانگیختن حس حسادت مردانه یا زنانه است. با حضور او به دیدار نزدیکان یا دوستانی بروید که به شما ارادت وعلاقه قلبی دارند و این توجه را با ابزار کلمات و یا پیام های بدن انتقال می دهند. توجه باید داشت که این واکنشها باید کاملا بر بستری واقعی و طبیعی باشد. می توان گفت القای عدم اطمینان از حضور همیشگی مان در رابطه و اشاره  به دوست داشتنی بودن مان برای دیگران، همان طعم فلفل تند و جذاب بساط عاشقی است.
پیوند مربوط به انتشار این مطلب در مجله مردروز به تاریخ 5 اگوست 2014.
http://marde-rooz.com/34131/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر